Ciclo de Seminários do DBE – Primavera 2018

Técnico - Campus Alameda

Isabel Rocha - “Computational Design of microbial cell factories: methods and real case-studies”.

Anuncia-se a calendarização da temporada Primavera 2018 do Ciclo de Seminários do Departamento de Bioengenharia (DBE), a ter lugar no horário das 12:30 às 13:30h, no anfiteatro QA1.3, piso 1 da Torre Sul.

26 de fevereiro
Susana Vinga
IST, Departamento de Bioengenharia & Departamento de Engenharia Informática  IDMEC IST, Instituto de Engenharia Mecânica – CSI, Centro de Sistemas Inteligentes)
“Bridging computer science and bioengineering for multiscale modeling of biological systems”.

Helena Florindo
Faculdade de Farmácia, Universidade de Lisboa
“Functionalized nanocarriers to modulate tumor microenvironment against solid tumors”.

João F. Mano
Instituto de Materiais de Aveiro (CICECO), Universidade de Aveiro
“Soft polymeric supports for cell cultures: from 2D to 3D”.

Isabel Rocha
Centro de Engenharia Biológica (CEB), Universidade do Minho / Nova Reitoria

Susana Lima
Fundação Champalimaud
“Hypothalamic circuits for the selection of defensive and mating behavior in females”.

Luísa Figueiredo
iMM Lisboa, Instituto de Medicina Molecular João Lobo Antunes
“Adipose tissue: a safe haven for parasites”.

Mais informações.